De komende weken stellen we alvast de artiesten voor die gaan optreden tijdens Vrienden van Dalen Live. Met deze keer: Finn Regtop
Finn woont al zijn hele leven met plezier in Dalen. “Het is niet te groot en altijd gezellig. Ik vind het ook een mooi dorp qua huizen. En het is met de feestdagen altijd leuk versierd.” Zijn mooiste herinnering noemt hij het beachvoetbaltoernooi tijdens het Zuidenveld.
Finn speelt gitaar, maar noemt zichzelf niet echt een artiest. “Ik vind het leuk om thuis te oefenen. Ik oefen bijvoorbeeld nu Sultans of Swing van Dire Straits en liedjes van Racoon. Ik heb nog geen band.”
Tijdens Vrienden van Dalen Live gaat Finn optreden met de gitaristen Jelmer, Henk en Mark, een projectband van leden die zich hebben aangemeld. “Ik vind met een band spelen gewoon enorm leuk en krijg er energie van als de instrumenten samenkomen. Het feit dat je zelf op een podium voor mensen muziek zit te spelen, maakt me gewoon vrolijk.”
Finn wil vooral veel leren in aanloop en tijdens het evenement. “Ik wil graag ervaren hoe het is om in een echte band te spelen en te repeteren. En hoe het is om als artiest zo’n dag te beleven met een echte line-up en ook te ervaren hoe het achter de schermen is.”
Met de projectband gaat Finn twee liedjes spelen van Racoon tijdens Vrienden van Dalen Live. Hij heeft hier heel veel zin in. “Ik vind het wel een beetje spannend, omdat ik dit nog nooit zo heb gedaan. Maar ik weet zeker dat het een leuke dag wordt.”
