Dino’s in Dalen?

Wat zeg je? Bestond Dalen nog niet in de tijd dat er nog dino’s op de aardbol rondrenden?

Oké, je hebt gelijk: in 1276 – toen Dalen voor het eerst genoemd werd in historische geschriften – waren de dino’s allang verleden tijd.

Maar het zou zómaar eens kunnen dat je op 14 februari 2026 ineens weer dino’s in Dalen ziet rondrennen. Misschien loop je er zelfs wel tussen? 🦖

Als je altijd al eens in de huid van een dino hebt willen kruipen, is dit je kans!

Dino race

Tijdens het openingsfeest op 14 februari, tussen 11.00 en 14.00 uur, organiseert Stichting Volksvermaken en Oranjecomité Dalen namelijk allerlei leuke activiteiten voor jeugdige Dalenaren. Én daarbij hoort ook een heuse dino race. Mét obstakels, voor extra hilariteit 🤪.

Verwacht pure chaos, spektakel én hilariteit. Want dit wordt rennen, struikelen, waggelen, omrollen, tuimelen en vooral heel hard lachen.

Zowel jonge als oudere snelheidsmonsters zijn van harte welkom om mee te doen. Want ook (of juist! 😅) als je officieel allang geen kind meer bent maar nog wel jong van geest, ben je van harte welkom om in een dinopak te kruipen. Hilariteit gegarandeerd, als je met je vrienden, buren of je voetbalteam komt!

Of jezelf nu in een dinosauruspak hijst of liever veilig vanaf de zijlijn je dino-dorpsgenoten toejuicht: dit wil je niet missen! Dus verzamel je vrienden, warm je lachspieren op en kom op 14 februari naar de feesttent om die knotsgekke dino race mee te maken. 

(PS. Deelnemen aan de dino race kost niets, maar je moet je van tevoren wel even aanmelden, in verband met de pakken. Kan gewoon met een mailtje naar volksvermakendalen@gmail.com (zet even je leeftijd erbij, ivm de maat pak 😇🦖)

#dalen750jaar #daolnhefonshart #openingsfeest #dinorace