De komende weken stellen we alvast de artiesten voor die gaan optreden tijdens Vrienden van Dalen Live. Met deze keer: Henk van der Laan
Henk van der Laan woont sinds 1984 in Dalen. “Het is hier fijn wonen. En alle faciliteiten zijn aanwezig. Ik werk elders, maar het is altijd fijn thuiskomen in Dalen. Het voelt vertrouwd.”
Hij speelde 20 jaar akoestische gitaar met de band Porterhouse. Een groep muzikanten gespecialiseerd in Ierse en Amerikaanse Folkmuziek. Maar zijn muzieksmaak is breder: “Zeg maar van Bach tot Nightwish. Mijn favoriete bands zijn Clannad, Fleetwood Mac, Eagles, Foreigner. Maar ook Eric Clapton, JJ Cale, Stranglers en the Cure”, vertelt hij.
Tijdens Vrienden van Dalen Live gaat hij twee nummers van Racoon spelen met Finn, Jelmer en Mark. Hij vindt het leuk om te participeren in zo’n groot muziekgebeuren. Maar naast Vrienden van Dalen speelt hij ook nog regelmatig met de band Na Fir. Onder andere bij “Gluren bij de buren”. Verder treedt hij vaak op tijdens de Uelsener Musiknacht en twee keer in het theater.
Het repeteren met de mannen voor Vrienden van Dalen Live moet nog beginnen. “Extra oefenen? Haha, nee nog helemaal niet. Volgende week starten we”, lacht Henk. “Het 750-jarig bestaan van het dorp is echt een gezamenlijk feest voor de gemeenschap. En muziek verbindt. Ik zie het vooral als een verbindende factor..”
Henk kijkt uit naar 30 mei. “Ik ben benieuwd naar het spektakel. Vooral nieuwsgierig. En nu kijken of we de nummers goed kunnen neerzetten. Maar meedoen is vooral het belangrijkste. Het is toch fantastisch dat je iets kunt neerzetten met muzikanten uit je eigen dorp?”
