De komende weken stellen we alvast de artiesten voor die gaan optreden tijdens Vrienden van Dalen Live. Met deze keer: Inge Tibben
Inge wilde als jong meisje al zangeres worden. “Het heeft even geduurd”, zo vertelt ze, “maar sinds een jaar of 12, 13 treed ik op. Vaak word ik begeleid door pianist Mark Hidding en soms zing ik duetten met Gijs-Peter Kuijpers. Ik zing in 4 talen en heb een breed repertoire, van chansons, lichte muziek, ballads, musical- en filmmuziek, pop en meer. Ook heb ik mijn eerste eigen nummers op Spotify staan. Mark ken ik via mijn zangcoach en Gijs-Peter heb ik bij de musical ‘Het ontzet van Coevorden’ leren kennen.”
Ook speelt Inge al jaren bij de Freilichtbühne Meppen( Dld.) mee in de jaarlijkse musical. Sinds 2022 speelden ze bijvoorbeeld Blues Brothers, Sister Act en Drie Musketiers. Dit jaar doet ze mee in Footloose.
Inge woont met veel plezier in Dalen. “Het initiatief voor Vrienden van Dalen vond ik erg leuk. Ook om andere muzikanten te leren kennen uit je dorp. Wat een talent zit er, blijkt dan, geweldig!” Inge gaat 4 heel verschillende nummers zingen. Maar welke precies kan ze nog niet verklappen. “Ik heb er uiteraard zin in en zie dat het een hele klus is voor de organisatie. Ik weet zeker dat het een geweldige voorstelling, met afwisselende mooie muziek wordt.”
Inge wordt op 30 mei begeleid door de BigBand, Volharding en pianist Ellen Snippe. “Ellen heb ik nu voor Vrienden van Dalen Live leren kennen. Het is erg leuk hoe we samen 2 nummers hebben gekozen en zijn samen gaan werken. De Bigband en Volharding kwamen hierbij ook op mijn pad. Erg leuk om andere muziekliefhebbers uit Dalen te leren kennen.”
Het 750-jarig bestaan vindt Inge iets om goed bij stil te staan. “Er ligt hier een stuk geschiedenis. Fantastisch om het hele jaar door op een afwisselende manier te vieren.”
