De komende weken stellen we alvast de artiesten voor die gaan optreden tijdens Vrienden van Dalen Live. Met deze keer: Jelmer Rook
Gitarist Jelmer Rook woont in Coevorden, maar hij werkt in Dalen, heeft zijn vriendengroep in Dalen, voetbalt in Dalen, dus natuurlijk treedt hij ook op tijdens Vrienden van Dalen! “Heel Dalen is gebasseerd op ‘ons kent ons’. Er is gewoon superveel gezelligheid en de dorpsgenoten hebben echt hart voor het dorp.”
Jelmer speelt al gitaar sinds zijn 8e, dat is nu 11 jaar geleden. “Voor de VVDL hoorde ik dat een projectband nog muzikanten zocht. Toen heb ik mij daarvoor aangemeld. 2 van de 3 bandleden kende ik al vanuit school/de muziek. Grappig dat je zo dan weer samen komt!”
Met de speciaal voor Vrienden van Dalen opgerichte projectband VVDL gaat hij 2 rustige nederpopnummers spelen van Racoon. Maar persoonlijk kun je deze gitarist blijer maken rock en pop uit de jaren 80 en 90. Dat speelt hij normaal gesproken ook met zijn band The New Now of met een zangeres als zangduo. “Het optreden met mijn band The New Now geeft mij altijd een enorme kick! Superleuk wanneer de mensen los gaan op onze muziek! Het is ook altijd leuk als je iets nieuws instudeert en de mensen daar positief op reageren.”
Jelmer heeft echt zin in Vrienden van Dalen Live. “Het 750-jarig bestaan is een jaar vol gezelligheid en het is gaaf om tijdens 750 jaar Dalen mijn steentje bij te kunnen dragen aan de festiviteiten en dit toffe muziekconcept.”
Hopelijk wordt het voor Jelmer net zo’n succes als zijn mooiste herinnering aan Dalen: Pearl Village Festival waar hij optrad met zijn band.
